Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które...
Szukaj wyników w...

Henio

Stara Gwardia
  • Zawartość

    3
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutral

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Henio

    Gothic 3

    Witam serdecznie! Tematów założyłem jednocześnie kilka, bo jeśli chodzi o kultowość gry, to mimo frekwencji na forum, myślę że mogłyby być problemy z połapaniem się w dyskusji. Panie i Panowie, ponadkulturowa gra - Gothic! Gothic 3, wydany 13 paźniernika 2006 roku, tj. 4 lata po wydaniu poprzedniej części serii - "Gothic 2" i rok młodszego rozszerzenia "Gothic 2:Noc Kruka". Gra została stworzona przez niemieckie studio deweloperskie "Piranha Bytes Studio", a - niestety - przedwcześnie wydana przez austryjackiego producenta - "JoWood Entertainment AG". Trzecia odsłona tytułu została odebrana dość krytycznie przez fanów serii z powodu licznych bugów uprzykrzających rozgrywkę. W trzeciej odsłonie gry spotyka nas zaskoczenie ze strony producenta! Całkowicie odmienny system walki (co nie znaczy łatwiejszy, czy przyjemniejszy), znaczne zmiany szaty graficznej w porównaniu do poprzednich dwóch części serii, oraz jak to było w przypadku poprzedniej odsłony gry, wyjątkowe rozwinięcie fabuły całej serii, na które czekał nie jeden "komputeromaniak" zakochany w tym tytule. Podobne odczucia można żywić wobec samodzielnego dodatku do gry, wydanego 21 listopada 2008 roku, przez tego samego wydawcę, jednakże stworzonego już przez innego wydawcę - "Spellbound". Dodatek został nazwany przez fanów serii pieszczotliwie jako "Zmierzch bugów", co miało realne odzwierciedlenie w rozgrywce dodatku. W tym wyjątkowym rozszerzeniu mogliśmy poznać kontynuację przygód jednego z zakończeń podstawowej rozgrywki podstawowej części gry, co pomimo powszechnie uznawanej jako problematycznej mechanice walki, było wyjątkowym smaczkiem dla maniaków, którzy tylko czekali na dalsze przygody nieśmiertelnego "Bezimiennego"! Mimo tego, że gra pierwotnie straciła na niedopracowaniu (powodowanym wg. wielu źródeł głównie naciskiem producenta), trzecia odsłona serii (jak i jej rozszerzenie) spotkała się z ciepłym przyjęciem przez rzesze fanów i odratowano tego "Titanica" za pomocą serii łatek do obydwu gier z fanowskiego zrzeszenia "Community Patch Team". Dzięki tej ekipie, można do dziś spokojnie zasiąść do eksploracji krain znanych nam wcześniej jedynie z opowieści starszych mieszkańców górniczej doliny i co bardziej szanowanych mieszkańców Khorinis i okolic. Co uważacie na temat trzeciej odsłony gry Gothic i jej rozszerzeniu, które stała się powodem rozszczepu studia "Piranha Bytes Studio" z "JoWooD Entertainment AG", po którym stety, lub niestety pierwotny twórca utracił prawa do tytułu? Fanowskie mody nie są tak powszechnie znane jak do dwóch poprzednich części serii, zatem liczę na aktywność czytających! Zapraszam do dyskusji 🙂
  2. Henio

    Gothic 2

    Witam serdecznie! Tematów założyłem jednocześnie kilka, bo jeśli chodzi o kultowość gry, to mimo frekwencji na forum, myślę że mogłyby być problemy z połapaniem się w dyskusji. Panie i Panowie, ponadkulturowa gra - Gothic! Gothic 2, wydany 29 listopada 2002 roku, mimo niemieckiego producenta i tak zwanego 'GameDeva' z austrii - "JoWood Entertainment AG", podbił polską scenę gier RPG drugą odsłoną kultowej gry "Gothic 1" - jego kontynuacją, jak również niezależnym dodatkiem do podstawowej wersji gry - "Gothic 2: Noc Kruka". Fani Polskiej sceny gier RolePlaying po prostu pokochali niemiecką produkcję firmy Piranha bytes - Gothic - która (ośmielę się zaryzykować stwierdzenie) została przyjęta przez Polskich fanów gier RPG cieplej niż przez graczy spośród wszelkich innych 'znanych nam dotychczas krańców świata!'. W drugiej części tej kultowej gry ponownie wcielamy się w rolę "Bezimiennego", który po licznych przygodach w Górniczej Dolinie związanych ze swym znajomym Xardasem zdołał obalić magiczną barierę trzymającą w odosobnieniu zbrodnialców wobec korony króla Myrtany. Teraz mamy okazję poznać portowe miasto Khorinis, wierne królowi, spotykamy przyjaciół, których poznaliśmy w poprzedniej odsłonie przygód "Beziego" i kontynuujemy jego przygody toczące się w tym niezwykle klimatycznym świecie stworzonym przez Piranha Bytes Studio. Moim zdaniem gra nie ma sobie równych i mimo historii związanych z utraceniem prawa do posługiwania się TradeMarkiem i tytułem serii "Gothic" przez ich prawowitych stwórców (czyt. Piranha Bytes Studio), tytuł ten zasługuje na naszą uwagę nie ze względu na jedną, czy nawet w niektórych przypadkach na dwie części, ale za całokształt stworzonego klimatu i fabuły, które są dotychczas niepowtarzalne (chyba że mówić o ówczesnym duplikacie "Gothic'a" - "Elexie") i wciąż są odkrywane przez Polskich, jak i zagranicznych, fanów serii głębiej i głębiej. W tym temacie zaczepię Was z zapytaniem o kolejną odsłonę gry studia Piranha bytes, którą uważam za równie ponadczasową, jak jest poprzednik (nawet wobec dzisiejszych następców gatunku), serii - Gothic 2, jak i Gothic 2: Noc Kruka. Co myślicie o drugiej części tej gry i jej jakże rozbudowującym podstawową rozgrywkę rozszerzeniu? Jakie fanowskie modyfikacje polecacie? Zapraszam do dyskusji 🙂
  3. Henio

    Gothic 1

    Witam serdecznie! Tematów założyłem jednocześnie kilka, bo jeśli chodzi o kultowość gry, to mimo frekwencji na forum, myślę że mogłyby być problemy z połapaniem się w dyskusji. Panie i Panowie, ponadkulturowa gra - Gothic! Gothic 1, wydany 15 marca 2001 roku, mimo niemieckiego producenta i tak zwanego "GameDeva" z austrii - 'JoWood Entertainment AG', podbił polską scenę gier RPG. Fani Polskiej sceny gier RolePlaying po prostu pokochali niemiecką produkcję firmy Piranha bytes - Gothic - która (ośmielę się zaryzykować stwierdzenie) została przyjęta przez Polskich fanów gier RPG cieplej niż przez graczy spośród wszelkich innych 'znanych nam dotychczas krańców świata!'. W czasie rozgrywki sterujemy losami tajemniczego "Bezimiennego", który ni stąd, ni zowąd, znajduje się w trudnej rzeczywistości olbrzymiego (jak na tamte czasy) soundboxowego świata, gdzie czyha na niego wiele niebezpieczeństw i pokus. Gracz ma do dyspozycji wybranie trzech ścieżek, z czego każda różni się rodzajem trudności, co nie jest łatwe do zdiagnozowania dla osobnika mającego styczność z tytułem po raz pierwszy. Gra z pewnością dostarcza wielu ciekawych przygód przeżytych z naszym bezimiennym bohaterem, oraz zapewnia niespotykany wówczas, a może nawet i dotychczas, humor, kojarzony właśnie z serią "Gothic". Moim zdaniem gra nie ma sobie równych i mimo historii związanych z utraceniem prawa do posługiwania się TradeMarkiem i tytułem serii "Gothic" przez ich prawowitych stwórców (czyt. Piranha Bytes Studio), tytuł ten zasługuje na naszą uwagę nie ze względu na jedną, czy nawet w niektórych przypadkach na dwie części, ale za całokształt stworzonego klimatu i fabuły, które są dotychczas niepowtarzalne (chyba że mówić o ówczesnym remake'u "Gothic'a" - "Elexie") i wciąż są odkrywane przez Polskich, jak i zagranicznych, fanów serii głębiej i głębiej. Tu chciałbym poruszyć temat tej jakże ponadkulturowej i mimo coraz to nowszych technik graficznych, i sposobów na bardziej realistyczne przedstawianie gier, gry - Gothic 1 - która, wg. mnie przynajmniej, jest wciąż pozytywnie odbierana, mimo prymitywnej szaty graficznej i - bądźmy szczerzy - prymitywnego, naprawdę trudnego sposobu walki, chociażby wobec mnie - zwykłego fana serii, który nigdy nie zagłębiał się w rozwijanie kody tej gry. Co myślicie o grze i jakie poznaliście wyjątkowe rozszerzenia tytułu stworzone przez fanów z całego świata? Podzielcie się swoim zdaniem, zapraszam do dyskusji! 😉
×